12 april 2017 Rondreis Sri Lanka Polonnaruwa -Kandy

Vandaag hebben we Polonnaruwa achter ons gelaten en gingen we op weg naar Kandy, onze volgende overnachtingsplaats.

Eerst gingen we een traditionele dorp tour maken in de buurt van Sigiriya. Vanaf de start van de tour gingen we met koe en wagen door het nationaal park lopen. Onderweg kwamen we natuurlijk weer apen tegen en een haas deze keer. Aangekomen bij het meer lag de catamaran klaar om een stukje te varen op het meer. Hier zagen we verschillende vogels, o.a. Een arend en waarschijnlijk weer een ijsvogel. Ook hadden we vanaf het meer een uitzicht op de leeuwenrots van Sigiriya. De bootman maakte van een Lotusbloem een ketting voor mij en van een Lotusblad een ketting voor Michael. Aangekomen bij een huisje gingen we de boot af en gingen we kijken hoe er traditioneel gekookt wordt. Er werden verschillende gerechten voor ons klaargemaakt. Michael heeft weer verschillende ideeën opgedaan. Ook werd uitgelegd hoe een palmrietdak gemaakt wordt, ik heb een beetje geholpen, maar heb nog wel wat oefening nodig voordat je mijn dak wilt gebruiken. Daarna stond de tuktuk klaar voor de tuktuk safari door het natuurpark en zo waren we weer terug bij de auto.

Daarna gingen we naar de dambulla grot tempels. Eerst moesten een flink stuk omhoog klimmen voordat we bij de ingang van de grot tempels waren. Boven had je een schitterend uitzicht op het natuurpark. De grottempel heeft 5 grotten waarin allemaal boeddha’s te bewonderen waren. Een tip uit een van onze reisboeken was begin bij de laatste en eindig bij de eerste, omdat de 1e 2 grotten het moois waren. Eigenlijk vond ik ze allemaal mooi.

Na de grotten gingen we weer een stukje verder rijden en kwamen we een ayurvedistisch gebied met allemaal kruidentuinen. We hebben er een bezocht en onderweg zijn we ook af en toe gestopt en Wasa vertelde ook over de verschillende kruiden en specerijen. In de kruidentuin kregen we eerst een kruidenthee aangeboden en daarna een uitleg over de verschillende kruiden en specerijen. Daarna gingen we in een lokaaltje zitten en kregen we nog verschillende kruiden en specerijen te reuken en te proeven. Ook kregen we nog een massage van het hoofd, gezicht en lichaam. Heerlijk! Daarna nog even in de shop gekeken en weer terug naar Wasa.

Omdat het morgen  oudejaarsavond is, was het vandaag super druk op de weg en de winkels. Iedereen is zich aan het voorbereiden op deze dag en nieuwjaarsdag. We stonden af en toe in de file.

We waren bijna in Kandy, maar eerst gingen we nog een tempel bezichtigen. De grottempel aluviharaya. Hier mocht Wasa ons rondleiden. Het was een kleine maar mooie tempel met uitzicht op een Boeddha hoog op de berg.

Daarna zijn we naar ons hotel gereden, het thilanka hotel in Kandy. Het is een mooi maar wel groot hotel. Het hotel ligt hoog, we hebben een mooi uitzicht op Kandy. De apen komen hier op het balkon, dus deuren dicht.

Het hotel heeft een restaurant met een prima keuken.

Wederom een leuke en interessante dag geweest. Benieuwd wat morgen ons gaat brengen.