7 en 8 april 2017 Reis Sri Lanka

Vrijdag 7 april.

Vandaag de laatste dingen gedaan voor onze vakantie naar Sri lanka en de Malediven. Nog even de laatste kleding gestreken en bieb boeken naar de bibliotheek gebracht en de laatste boodschappen. Eind van de middag de koffer ingepakt, nog even wat gegeten en gedronken en om 18:30 kwamen Ineke en Daniel ons ophalen om ons naar Schiphol te brengen. Ze hebben ons afgezet en Michael en ik gingen naar de incheck balie van Emirates. Wat een rij stond daar al zeg, we hadden thuis al ingecheckt en hadden verwacht dat we niet zo lang meer hoefden te wachten. We zijn op vakantie, dus we maken ons nergens druk om. Het is zo als het is!

Na het inchecken zijn we gelijk doorgelopen naar de gate, want we konden al boarden. We zagen de a-380 ook al staan, wat Eem super groot vliegtuig zeg, Michael heeft even wat foto’s genomen en toen konden we het vliegtuig al weer in. We zaten helemaal vooraan op de 2e rij. 3 stoelen naast elkaar en naast ons zat een man, die op weg was naar Afrika. Alleen heeft hij de hele tijd geslapen dus niet echt met hem gesproken. Rond 10 uur ging het vliegtuig vertrekken en we moesten een hele tijd taxiën. De piloot maakte de grappig opmerking dat we echt niet op deze manier naar Dubai gingen hahaha. Rond half 12 kregen we ons avondeten. Het diner bestond uit: Griekse salade, rijst met kip, broccoli, paprika in kerriesaus, broodje en een chocolademousse brownie toetje toe. Echt het was heerlijk!
Daarna beetje proberen te slapen wat niet echt gelukt is en rond 6 uur plaatselijke tijd gingen we landen in Dubai.

Zaterdag 8 april
Aangekomen in Dubai zijn we met een treintje naar onze vertrekhal gebracht. Ook moesten we 2 keer in een hele grote lift, waarvan je uitkeek op een waterval en fonteinen. Mooi hoor allemaal. Op de terugreis hopen we iets meer overstap tijd te hebben zodat we nog even het indrukwekkende vliegveld van Dubai kunnen bezichtigen. Om 7 uur gingen we boarden voor onze vlucht naar Colombo. In dit vliegtuig hebben we 2 stoelen naast elkaar. Michael probeert nu een beetje slaap in te halen, terwijl ik dit aan het schrijven ben. Het ontbijt wordt nu uitgedeeld en bestaat uit fruit, chicken curry with lemongras of een cheese omelette en als toetje een muffin. Best nog lastig kiezen… We verwachten rond 2 uur te landen op Colombo. Eerst maar even eten…
Precies op tijd geland in Colombo. Bij de immigratie dienst een formulier ingevuld, visum hadden we al in Nederland geregeld. We kregen een stempel in ons paspoort en konden toen doorlopen naar de bagageband om onze koffers te halen. Ze lagen gemoedelijk naast elkaar op de bagageband dus die hadden we ook snel. Hierna op zoek naar onze chauffeur en gids voor de komende twee weken. Hij heeft een hele moeilijke naam, maar wij mogen hem wasa noemen. Het is een aardige man en we kunnen alles aan hem vragen. Ook als we ergens willen stoppen wat niet in het reisprogramma zit, kan hij het regelen. Tegen mij zei hij als je naar de wc moet geef het dan ruim van te voren aan dan gaat hij voor mij speciaal een goede schone toilet zoeken hihi.
Aangekomen in het hotel wat een prima hotel is met een ruime kamer. Goede badkamer en prima bed. We hebben snel onze badkleding aangetrokken om even een verkoelende duik te nemen in het zwembad bij het hotel. Daarna na onze kamer voor even een middagdutje te doen.
Om 7 uur gingen we eten, hier in het hotel. Het was allemaal vegetarisch. Het was heerlijk. Rijst met verschillende groenten op verschillende manieren bereid.
Ook even vocht bij getankt en genoten van een heerlijk kokos karamel toetje.
Nu op de kamer even nog wat lezen en het dagboek aan het bijwerken en straks lekker slapen zodat we uitgerust zijn voor weer een nieuwe dag in het mooie Sri lanka!