Dag 15 rondje koh samui met privé gids/ chauffeur

Om 10 uur werden we opgehaald door onze Duitse gids/chauffeur. Vandaag gaan we een rondje koh samui doen. Eerst reden we naar het noorden van lamai naar chaweng. Hier een tempel bezocht en we hadden een mooi uitzicht op het vliegveld van koh samui. De gids woonde al 10 jaar op koh samui en had van alles te vertellen. Over hoe de mensen hier leven, hoe de mensen uit de Filipijnen hier naar toe komen en hun geld hier verdienen en dan iets daar gaan opzetten. Verdr hebben we de vrouwelijke Boeddha met 18 armen gezien. En daarna de grote Boeddha van 12 meter hoog. Daarna een vissersdorp bekeken en we waren helaas te vroeg voor de vismarkt, die begon pas om 7 uur vanavond. Daarna weer verder na de hoofdstad naton, hier is niet veel te beleven, echt een dorp voor de koh samui mensen zelf. Hierna gingen we een beetje het binnenland in. Hier een kokosnoot plantage bezocht en een rubber plantage. Ook weer erg interessant. Op de kokosnoot plantage werken de mensen 7 dagen in de week voor 80 euro.
Hierna nog een tempel bezocht en deze had weer uitzicht op 5 kleine bounty eilandjes. Ook nog in het wild ananas gezien. En een gemummificeerde Boeddha. Al met al hebben we weer onwijs veel gezien en waren rond 4 uur weer thuis. Zijn we eerst maar eens een hapje gaan eten op het strand en daarna nog even heerlijk gesnorkeld en gezwommen in de heerlijk warme zee. Nog even gekletst met 2 Belgen uit Antwerpen. De mensen zijn hier al 20 jaar ieder jaar 3 maanden. Nou dat lijkt mij toch echt niets. Hoe geweldig ik het hier vind, maar er zijn nog zo veel mooie plekken.
Vanavond nog een een hapje eten op het strand, tassen inpakken en morgen op weg naar koh phangan.[cwp-gallery]