Dag 18 van koh phangan naar koh tao

Vandaag werden we om 10 uur opgehaald door de taxi om ons naar de haven van koh phangan te brengen. We hadden dus alle tijd om te ontbijten en onze koffer in te pakken. De rit van het hotel naar de haven was best heftig. De weg was namelijk niet altijd goed begaanbaar. Maar na een klein half uurtje waren we dan in de haven. Helaas konden we nergens onze bagage droppen, dus moesten we maar bij de bagage blijven wachten. En de boot kwam pas om 13.00. Maar we zijn op alles voorbereid, dus e reader, iPad en telefoon, dus we vervelen ons niet. Het was wel al weer lekker warm, hier geen vip room voor ons 🙂 10 voor 1 kwam de boot en toen wij de boot op met nog wel 100 man, als het er niet meer waren. En de boot zat al redelijk vol. We konden nergens zitten en zijn toen maar naar boven gelopen, waar een vip room was. Deze was nog redelijk leeg, je moest hier alleen 100 baht (2 euro) extra voor betalen. Nou geen probleem, een stuk relaxten. De boot ging best heftig heen en weer, maar na een tijdje waren we er aan gewend en gelukkig niet zee ziek geworden. Na 1,5 uur waren we bij onze haven van koh toa. Wat een chaos, de bagage werd gewoon op de kade gezet. Nu maar hopen dat niemand met je spullen er van doorgaat.
Iemand van het hotel stond ons al op te wachten, wat een service. Snel in de open truck en op weg naar ons hotel. Ingecheckt, we kregen eerst ook nog wat te drinken en een koud doekje. Heerlijk.
En ze vertelden ons dat we een gratis upgrade hadden gekregen. Op weg naar onze kamer, echt een heel mooi complex. Allerlei slinger paadjes. En toen waren we bij ons huisje, nou ja huisje zeg maar huis. We hebben een schitterende kamer met uitzicht op de zee. We hebben een slaapkamer met hemelbed, een badkamer binnen met een ruime douche en een buiten douche. Verder hebben we nog een woonkamer met 2 ligkussens en een terras. Geweldig toch echt een mooie afsluiting van deze reis . Snel onze badkleding aangedaan en op weg naar Janson bay. Hier een snorkel gepakt en gaan snorkelen. Het water is hier helder, we hebben al schitterende vissen gezien. Ook nog even een hapje gegeten en daarna lekker naar het huisje weer terug gaan. Wij weten al wat we morgen gaan doen, snorkelen!!!![cwp-gallery]